Tersenyum lebar orang yang di rai kan..
Tanggal 13 Mac 2013, berakhir sudah perkhidmatan Cikgu Zainal Abidin Bin Abdul Rahman sebagai GPK 1 di Sekolah Kebangsaan Belimbing Dalam..cikgu ni agak sporting dan dia adalah satu2nya pentadbir lelaki di sekolah..kalau bab2 relief sume cikgu tau tak lain tak bukan mesti dari cikgu Zainal..
Aku selesa di bawah kerjasama dengan beliau x pernah nak menyusahkan cikgu2 dan memang sempoi selalu..;)

Bersama kakak2 yang baik hati n sporting!;)
Cikgu Zainal menyampaikan amanat terakhir beliau...



Read More......
Tuesday, 19 March 2013 Posted in | | 0 Comments »

Waaaah..dengar je da gerun rasenye..sebenarnya ak  x terlibat pun dengan taklimat ni..sebab masih guru praktikum kan..ni program Anjuran Jabatan Pelajaran Negeri Melaka..setiap sekolah dikehendaki menghantar 3 orang guru jQAF ke Auditorium Masjid Al-Azim..tup2 sorang guru jQAF ni xsihat,..sakit gigi..so kenalah Puan Zeela menggantikan tempat beliau..

Mujur ade geng sekepala..K.Junaidah..K.Wan  Aminah..kitorang parking kete kat Mydin MITC je pastu naik satu kete je ke Masjid Al-Azim..ramai jugak terserempak dengan kawan2 maktab..jumpe Hafiz, Marhamah dan lain-lain..

Erm..rase program nix de kaitan dengan tajuk “Pemantapan Akidah”..sebab sume berkisarkan Sejarah Melayu Melaka..hai kenapelah guru jQAF yang dipanggil tapi tidak guru Sejarah??;)

Read More......
Friday, 8 March 2013 Posted in | | 0 Comments »

Syurga lah tempat mereka..

LAHAD DATU: Dua komando polis  terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina, di sini pada Jumaat.Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Wartawan Bernama yang berada di kawasan Felda Sahabat 17 di perkampungan itu berkata mayat dua anggota keselamatan itu diusung oleh polis dan dimasukkan ke dalam sebuah trak polis untuk dibawa ke Hospital Lahad Datu.

Dalam Berita Terkini TV3 tadi dah mengesahkan anggota yang terbunuh. Al-Fatihah buat Insp. Zulkifli dan Srjn Sabaruddin yang terkorban di Lahad Datu dalam misi mempertahankan negara.. Semoga arwah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman..
Sedih tengok gambar  Insp. Zulkifli bersama anak-anak beliau yg masih kecil di facebook td..Ya Allah Engkau tempatkanlah mereka di kalangan orang-orang yang beriman...

Read More......
Saturday, 2 March 2013 Posted in | | 0 Comments »


Alhamdulillah Kejohanan Merentas Desa SKBD Peringkat Sekolah telah pun selesai di adakan pada 26 Februari 2013 bersamaan hari Selasa. Pada rancangan awal, kejohanan akan bermula pada jam 4 petang namun atas ketidakizinan cuaca (hujan selebat2nya), acara dimulakan pada jam 5.15 petang. Namun penyampaian hadiah ditunda pada hari yang lain.


Bersemangat masing-masing!

Read More......
Friday, 1 March 2013 Posted in | | 0 Comments »